Pages

Saturday, February 5, 2011

Naar Nepal


Ik zit in Kathmandu. Voelde ik me eindelijk een beetje gesettled in Utrecht, is het opeens weer tijd voor een nieuwe reis. Als onderdeel van mijn master MOET ik namelijk naar een ontwikkelingsland voor mijn onderzoek - heel vervelend.

De bestemming wordt wel duidelijk van die grote berg op de achtergrond. Nepal... kijk maar eens op Wikipedia. In t kort is het één van de armste landen ter wereld en leeft 80 procent van de bevolking op het platteland. Maar niet gevreesd, want Tim is hier om t probleem op te lossen!

Ik ga namelijk onderzoek doen naar contract farming en/of inclusive business (zie ook kader hiernaast) zodat we arme boeren op het Nepalese platteland kunnen betrekken bij de internationale bedrijfsketens en zo (huub huub, barbatruc!) de armoede oplossen. Waarom dit niet uit zichzelf gaat en waarom dit onderwerp veel ingewikkelder is dan het lijkt, vertel ik een andere keer.

Afijn, ik zit nu dus in Kathmandu. Ik ga hier nog sowieso twee weken zitten om met mijn host-organisatie kennis te maken, me verder in te lezen, en te overleggen wat een verstandig begin van mn onderzoek zou kunnen zijn.

Hopelijk kan ik snel (weer) een vermakelijk dan wel informatief stukje plaatsen!

5 comments:

  1. Tim! Een verhaal, wat goed. Je schrijft ook heel erg leuk =). Ik hou je in de gaten. XXX

    ReplyDelete
  2. Mooie naam voor je blog btw. Vast verzonnen door een echte held B-).

    ReplyDelete
  3. huub huub barbatruc... die houden we er in. Alle IDSers gaan gewoon 'even' de armoede oplossen ;). Mooie blog, heel veel succes!

    ReplyDelete
  4. Fijn dat je veilig aangekomen bent! Succes! kus

    ReplyDelete
  5. Hoi Tim,

    Leuk om zo mee te "kijken". Lekker om te lezen en geeft ook een beeld van wel willen en de realiteit van het kunnen. Echt wel een dilemma.

    lieve groet en veel succes bij wat je doet
    Alyn

    ReplyDelete