Pages

Monday, March 14, 2011

Shivapuri

Vorige week ben ik met Henk (de SNVer waar we bij in woonden), Linda (andere SNVer) en Silvia de Shivapuri opgegaan - een van de hoogste bergen rondom de Kathmandu vallei met 2700 meter. De vallei ligt op ongeveer 1300 meter hoogte. In de eerste 3 uur zijn we meteen de 1400 meter geklommen, dus we waren meteen kapot. Wel een prachtig uitzicht over de Himalaya (dat je trouwens met de nadruk op de 2e lettergreep hoort uit te spreken, Himálaya), want we hadden ongelooflijk veel geluk dat het zo'n heldere dag was! Afijn, dit is gewoon even een kans wat foto's online te plaatsen. Voilá!







Die avond zijn we in een Boeddhistisch nonnenklooster blijven slapen, dat ook nog op 2400 meter hoog lag als ik me niet vergis. Prachtige zonsondergang en s avonds natuurlijk een mooie sterrenhemel.












En uiteindelijk zijn we dan hier, zondagochtend, helemaal uitgeput aan de thee.

3 comments:

  1. Geniale foto's! Ondanks dat ik hier wel een 'warme' douche, een strand (op 6 uur afstand) en lekker eten heb, ben ik er wel jaloers op hoor. Geniet ervan, succes in Jumla! Emmers de gekste! Kus

    ReplyDelete
  2. Oeeh wat een mooie foto's!

    ReplyDelete
  3. wat mooi! Lijkt me echt fantastisch om in het echt te zien!
    kus, moeps

    ReplyDelete